Publisert: 08.08.2018
Forsand Sandkompani satser fremover på å øke mørtelproduksjonen og sitt nye varemerke «Robust». Det er inngått et samarbeid med Steinhardt AS i Trondheim som en håper skal gi Forsand-bedriften større markedsandeler over hele landet.
Publisert: 17.08.18
Forsand Sandkompani kjøpte seg nylig inn med en eierandel i Steinhardt AS. Dermed vil også mørtel som er produsert på Forsand fra 1. januar 2019 bli solgt under navnet Robust, en merkevare som er i ferd med å bygge seg opp med en solid plassering over hele landet.
- Nå har vi et ønske om å styrke mørtelproduksjonen, og dermed nå hele landet. Vi ligger strategisk til for all transport som kan gå sjøveien, som fører til at vi kan være konkurransedyktig på pris og kvalitet, sier daglig leder i Forsand Sandkompani, Rune Haukalid.
Forsand-bedriften ble i 2016 kjøpt opp av Ølen Betong. Nå har Forsand Sandkompani investert i ny pakke- maskin som pakker helt tette plastsekker, i tillegg har de også utvidet lagringsområdet på kaien for å takle større produksjon og leveranser.
Les også:
Ølen Betong kjøper Forsand Sandkompani- I dag pakker vi i 25 kilos-sekker i papir. I plast vil mørtelen holde seg mye bedre og sekkene vil være helt tette og støvfrie, noe som er viktig for våre kunder, sier Haukalid som også kan forsikre kunden om at Forsandnavnet blir synlig, tross at merkevaren blir endret. Forsand vil med dette kunne tilby et fremtidsrettet konsept og et komplett varesortiment innen sementbaserte produkter som avrettingsmasse, industrigulv, flislim, tetteprodukter med mer. Alt utviklet i Norge under varemerke «Robust».
Forsand Sandkompani har 20 ansatte og omsetter for totalt ca. 60 millioner, med en fordeling der halvparten er mørtelproduksjon og halvparten er produksjon av singel og sand, som også fremover blir en viktig del av bedriftens satsingsområde. Blant annet leverer de mye sand og singel til lokalt næringsliv. Forsand jobber også med utvikling av nye produkter for både industri og forhandlermarkedet.
- Vi vil fremover kunne tilby våre kunder et mye bredere produktspekter en tidligere, som gjør at vi kan tilby alt innenfor kategorien sementbaserte produkter fra en plass. Sammen med mørtel vil tilleggsproduktene kategoriseres inn i grupper med fargekoder, noe som skal gjøre det enkelt for sluttkunden i butikker å velge riktige produkter innenfor denne kategorien.